eXperience van Schadegarant vanaf 4 oktober live!

Schadegarant heeft op 4 oktober 2021 het nieuwe platform eXperience over haar gehele netwerk uitgerold. eXperience is een online platform waarop een verzekerde een auto(ruit)schade meldt, persoonlijke gegevens doorgeeft, de schade beschrijft, foto’s toevoegt en een herstelbedrijf kiest. Het is als het ware het voorportaal voor het bekende eXchange van Schadegarant en biedt veel voordelen.

Veel tijdswinst

Deze service is bedoeld om verzekerden meer gemak te bieden bij het melden en laten herstellen van auto(ruit)schade. Een verzekerde kan zo op eenvoudige wijze een aangesloten hersteller vinden. Het gekozen herstelbedrijf neemt vervolgens binnen één werkdag contact op met verzekerde om een afspraak te makenDoor deze manier van werken wordt een flinke tijdwinst behaald. Naast het vlot maken van een afspraak kan de schadehersteller met alle beschikbare gegevens vaak direct al een indicatie geven van het schadebedrag.

Status voortgang

eXperience stuurt de verzekerde vervolgens e-mails met statusupdates over de voortgang van het herstel. In die e-mails zit een link naar een persoonlijke track-and-trace pagina van eXperience waar alle informatie over het hersteltraject terug te vinden is. Zo wordt u netjes op de hoogte gehouden van het gehele proces. Bekijk hier de infographic. Hierin staat het volledige proces uitgebeeld.

Hoe te bereiken?

eXperience vervangt de huidige wijze van het zoeken naar een schadehersteller en is te bereiken voor verzekerden via de website van Schadegarant. of via onze website.

Voordelen Schadegarant

  • Schadegarant selecteert en beheert een netwerk van auto(ruit)schadeherstelbedrijven dat voldoet aan hoge kwaliteitseisen. Deze collectieve aanpak biedt aantrekkelijke voordelen voor uw relatie, zoals:
  • Voor elk automerk altijd een gespecialiseerd bedrijf in de buurt;
  • Het schadeherstel voldoet aan alle kwaliteits- en veiligheidseisen van de fabrikant;
  • Ieder aangesloten bedrijf werkt met gekwalificeerde medewerkers;
  • Er worden onderdelen gebruikt die origineel zijn of van dezelfde kwaliteit;
  • Tijdens het herstel krijgt u kosteloos vervangend vervoer (niet bij ruitschade);
  • In veel gevallen wordt de auto grondig schoongemaakt na herstel van de schade;
  • Er is altijd een rustige ruimte met gratis wifi waar u kunt wachten;
  • De verzekeraar betaalt het schadebedrag rechtstreeks aan het herstelbedrijf. Uw relatie hoeft niets voor te schieten;
  • Er geldt 4 jaar garantie op het uitgevoerde herstelwerk;
  • Uw relatie betaalt geen, of een verlaagd, eigen risico (dit hangt af van de polisvoorwaarden).

Vind een assurantieadviseur

AnsvarIdéa werkt uitsluitend met assurantieadviseurs. Indien u deze nog niet heeft, dan kunt u hieronder een adviseur bij u in de regio zoeken.

Postcode
.

{{searchResultText}}

{{advisor.Name}}
{{advisor.Addressline1}}
{{advisor.Addressline2}}
{{advisor.Phone}}
Afstand: {{advisor.DistanceKM}} kilometer
Partnerkantoor