Schade aan uw boot
Als u te maken krijgt met schade, dan wilt u snel geholpen worden. Dit is namelijk al vervelend genoeg!
Melden van de schade
Na het invullen van het schadeformulier meldt u de schade aan AnsvarIdéa. Het schadeformulier vindt u op onze website: Schadeformulier-boot-2024-01
Het melden van de schade kan op verschillende manieren:
Telefonisch:
Van maandag t/m vrijdag tussen 8.30 uur en 17.00 uur: 020 – 617 0510.
Bij diefstal van uw boot en/of buitenboordmotor:
Vragen wij u dit altijd direct telefonisch te melden: 088 – 008 7444.
In noodsituaties is de Ansvar alarmcentrale bereikbaar:
- Tussen 08.30 uur en 17:00 uur: 0900 - 8840
- Buiten kantoortijden : 088 - 001 1290
Schriftelijk: U kunt de schademelding sturen aan:
AnsvarIdéa Verzekeringen
Postbus 90386
1006 BJ Amsterdam
Per e-mail: schade@ansvar.nl
Heeft u schade? Denk er dan aan om ons zo volledig mogelijk te informeren door het toesturen van bijvoorbeeld:
- schadefoto’s;
- aankoopnota's;
- rekeningafschriften;
- garantiebewijzen van de vermiste of beschadigde zaken;
- een proces-verbaal;
- ingevuld schadeformulier.
Zorg bij het melden van de schade dat u uw polisnummer bij de hand heeft.
Reactietermijn schademelding
Wij nemen uw schademelding in behandeling en reageren zo snel mogelijk. De uiterste reactietermijn is 10 werkdagen.
Uitbetaling vergoeding
Wij begrijpen dat u bij schade graag duidelijkheid wilt. Is de schade verzekerd dan krijgt u van ons een vergoeding. De hoogte van die vergoeding is afhankelijk van de herstelkosten en/of de waarde van de spullen waaraan u schade heeft en van de eventuele afschrijving op die spullen. Wij betalen het schadebedrag of vergoedingen zo snel mogelijk aan u of uw adviseur uit. Wilt u weten wanneer wij schade uitbetalen of u op de hoogte stellen? Ga direct naar onze reactietermijnen. Als u geen recht heeft op een vergoeding krijgt u van ons een schriftelijke bevestiging.
Expert inschakelen
In veel gevallen schakelen wij een schade-expert in. Voor alle soorten schades werken wij samen met onafhankelijke expertisediensten.
Niet eens met de expert van AnsvarIdéa?
Dan mag u een contra-expert inschakelen. Wij vergoeden de kosten van de contra-expert in ieder geval tot de kosten van onze eigen expert. Als de kosten van de contra-expert meer bedragen dan de kosten van onze eigen expert, dan vergoeden wij de hogere kosten als deze redelijk zijn. Als beide schade-experts het niet met elkaar eens zijn, doet een derde deskundige een bindende uitspraak. Zowel u als wij betalen de helft van de derde deskundige. Heeft u volgens de derde deskundige gelijk? Dan vergoeden wij ook de redelijke kosten van deze deskundige. Schade-experts moeten werken volgens de Gedragscode Expertiseorganisaties. Deze vindt u op www.verzekeraars.nl.
Fraudebeleid
Verzekeren is gebaseerd op wederzijds vertrouwen. AnsvarIdéa heeft vertrouwen in haar klanten. Toch zijn er helaas voorbeelden te benoemen die dit vertrouwen beschamen. Bijvoorbeeld wanneer bij een schade meer geclaimd wordt dan werkelijk het geval is, er een andere voorstelling van zaken wordt geven óf dat er bewust een nota vervalst wordt. Dit soort voorbeelden van fraude verhoogt de druk op de premies. Dat is niet alleen merkbaar voor die enkele frauderende verzekerde, maar vooral ook voor het overgrote deel van onze verzekerden, die welwillend zijn en nooit frauderen. Lees hier meer over ons fraudebeleid.
AnsvarIdéa werkt uitsluitend met assurantieadviseurs. Indien u deze nog niet heeft, dan kunt u hieronder een adviseur bij u in de regio zoeken.