Skip to the content

Postcode

{{searchResultText}}

{{advisor.Name}}
{{advisor.Adress}}
{{advisor.PhoneNumber}}

Schade rondom uw huis

Schade aan uw huis of inboedel kan op veel manieren ontstaan. Wanneer u hiervoor een uitgebreide verzekering heeft, zal er voor de meeste schadegevallen dekking zijn. Kijk voor de zekerheid in uw polis(voorwaarden) de beschrijving van de verzekeringsdekking en de uitsluitingen nog eens na, zodat u achteraf niet voor verrassingen komt te staan.

Als u te maken krijgt met schade, wilt u snel geholpen worden. Neem daarom contact op met uw tussenpersoon. Uw tussenpersoon kent uw situatie en kan u goed van dienst zijn.

Uitbetaling vergoeding

Wij begrijpen dat u bij schade graag duidelijkheid wilt. Is de schade verzekerd of zijn wij ervoor aansprakelijk? Dan krijgt u van ons een vergoeding. De hoogte van die vergoeding is afhankelijk van de waarde van de spullen waaraan u schade heeft en van de eventuele afschrijving op die spullen. Wij betalen het schadebedrag of vergoedingen zo snel mogelijk.

Afschrijving

Spullen hebben na verloop van tijd een lagere waarde. Dit heet afschrijving. Afschrijving is het gevolg van het gebruik of van de veroudering van spullen. Een afschrijvingspercentage is verschillend voor verschillende producten. Elektronische apparaten zoals telefoons, tablets en laptops dalen sneller in waarde dan sommige andere spullen. Dit komt doordat er vaak nieuwe modellen op de markt komen. Heeft u schade aan uw inboedel? Dat is al vervelend genoeg! Daarom hebben wij voor u een lijst gemaakt waarin duidelijk staat wat de dagwaarde is van uw inboedel. Klik hier voor de lijst.

Expertise

In veel gevallen schakelen wij een schade-expert in. Voor alle soorten schades werken wij samen met onafhankelijke expertisediensten. De bezoekende expert zal bekend maken of hij in dienst van AnsvarIdéa werkt, optreedt in dienst van AnsvarIdéa of dat hij werkt voor een zelfstandig expertisebureau.

Niet eens met de vergoeding?

Als u het niet eens bent met de hoogte van het schadebedrag of vergoeding van gemaakte kosten, dan kunt u bezwaar maken door een klacht in te dienen. Als u het niet met ons eens bent, neem dan contact met ons op. Dit kan telefonisch, per e-mail of per post. Wij doen ons uiterste best om uw klacht zo snel mogelijk te behandelen. Dat doen wij in ieder geval binnen 10 werkdagen en waar mogelijk eerder. Meer informatie over onze klachtenprocedure vindt u hier.

Fraudebeleid

Verzekeren is gebaseerd op wederzijds vertrouwen. AnsvarIdéa heeft vertrouwen in haar klanten. Toch zijn er helaas voorbeelden van klanten te benoemen die dit vertrouwen beschamen. Bijvoorbeeld wanneer bij een schade meer geclaimd wordt dan werkelijk het geval is, er een andere voorstelling van zaken wordt geven óf dat er bewust een nota vervalst wordt. Dit soort voorbeelden van fraude verhoogt de druk op de premies. Dat is niet alleen merkbaar voor die enkele frauderende verzekerde, maar vooral ook voor het overgrote deel van onze verzekerden, die welwillend zijn en nooit frauderen. Lees hier meer over ons fraudebeleid.