Skip to the content

Postcode

{{searchResultText}}

{{advisor.Name}}
{{advisor.Adress}}
{{advisor.PhoneNumber}}

Schade zakelijke verzekeringen Nationale-Nederlanden

Als u te maken krijgt met schade, dan wilt u snel geholpen worden. Dit is namelijk al vervelend genoeg!

Melden van de schade

U meldt de schade zo snel mogelijk aan AnsvarIdéa. Het melden van de schade kan op verschillende manieren:

  • Telefonisch: van maandag t/m vrijdag tussen 8.30 uur en 17.00 uur: 020 6 170 426
  • Schriftelijk: U kunt de schademelding sturen aan:
    AnsvarIdéa Verzekeringen
    Postbus 90386
    1006 BJ Amsterdam

Heeft u schade? Denk er dan aan om ons bewijsmateriaal toe te sturen, zoals:

  • schadefoto’s
  • aankoopnota's
  • bankafschriften
  • garantiebewijzen van de vermiste of beschadigde zaken
  • een proces-verbaal
  • ingevuld schadeformulier

Zorg bij het melden van de schade dat u uw polisnummer en/of het kenteken van uw voertuig bij de hand heeft.


Reactietermijn schademelding

Wij nemen uw schademelding in behandeling en reageren zo snel mogelijk. De uiterste reactietermijn is 10 werkdagen.

Uitbetaling vergoeding

Wij begrijpen dat u bij schade graag duidelijkheid wilt. Is de schade verzekerd of zijn wij ervoor aansprakelijk, dan krijgt u van ons een vergoeding. De hoogte van die vergoeding is afhankelijk van de waarde van de spullen waaraan u schade heeft en van de eventuele afschrijving op die spullen. Wij betalen het schadebedrag of vergoedingen zo snel mogelijk aan u of uw adviseur. Wilt u weten wanneer wij schade uitbetalen of u op de hoogte stellen? Ga direct naar onze reactietermijnen. Als u geen recht heeft op een vergoeding krijgt u van ons een schriftelijke bevestiging.

Afschrijving

Spullen hebben na verloop van tijd een lagere waarde. Dit heet afschrijving. Afschrijving is het gevolg van het gebruik of van de veroudering van spullen. Een afschrijvingspercentage is verschillend voor verschillende producten. Elektronische apparaten zoals telefoons, tablets en laptops dalen sneller in waarde dan sommige andere spullen. Dit komt door het vaak op de markt komen van nieuwe modellen. Ook de waarde van een auto daalt door het gebruik ervan.

Niet eens met de vergoeding?

Als u het niet eens bent met de hoogte van het schadebedrag of vergoeding van gemaakte kosten, dan kunt u bezwaar maken door een klacht in te dienen. Als u het niet met ons eens bent, neem dan contact met ons op. Dit kan telefonisch, per e-mail of per post. Wij doen ons uiterste best om uw klacht zo snel mogelijk te behandelen. Dat doen wij in ieder geval binnen 10 werkdagen en waar mogelijk eerder. Meer informatie over onze klachtenprocedure vindt u hier.

Expert inschakelen

In veel gevallen schakelen wij een schade-expert in. Voor alle soorten schades werken samen met onafhankelijke expertisediensten.

Niet eens met de expert van AnsvarIdéa?

Dan mag u een contra-expert inschakelen. Als beide schade-experts het niet met elkaar eens zijn, doet een derde deskundige een bindende uitspraak.