Ik heb mijn reis moeten annuleren

Ten eerste is dat natuurlijk hartstikke vervelend! In het vervolg leggen wij u kort uit wat u moet doen om de schade bij ons te kunnen melden.

Annuleren van de reis

U annuleert uw reis niet zomaar. Echter zijn niet alle redenen om de reis te annuleren verzekerd. Wij adviseren u dan ook om voorafgaand aan het annuleren van de reis eerst uw tussenpersoon of de voorwaarden van uw verzekering te raadplegen. Blijkt uit uw navraag bij de tussenpersoon of de voorwaarden dat uw reden verzekerd is, dan moet u de reis binnen 3 werkdagen na bekend wording van de reden annuleren.

De reis annuleren doet u bij de organisatie waar deze geboekt is. U krijgt van de betreffende organisatie een zogenaamde annuleringskostennota. Dit is een bevestiging waaruit blijkt welke kosten bij u in rekening worden gebracht. Voor eventuele vragen over de hoogte van de annuleringskosten verwijzen wij u naar de organisatie die deze factuur opstelt.

Verder hebben wij onderstaande nodig om de schade zo goed mogelijk te beoordelen;

  • Schadeformulier voor de Annuleringsverzekering
  • Boekingsbevestiging van de reis;
  • Annuleringskostennota van de reis;
  • Bewijs waaruit de reden van annulering blijkt, denk aan een afsprakenkaart van een (huis-)arts, opnamebericht van het ziekenhuis, bericht van een advocaat omtrent een scheiding, enz.

Wij zullen de schademelding vervolgens in behandeling nemen en deze op basis van de van toepassing zijnde voorwaarden gaan beoordelen.

Vind een assurantieadviseur

AnsvarIdéa werkt uitsluitend met assurantieadviseurs. Indien u deze nog niet heeft, dan kunt u hieronder een adviseur bij u in de regio zoeken.

Postcode
.

{{searchResultText}}

{{advisor.Name}}
{{advisor.Addressline1}}
{{advisor.Addressline2}}
{{advisor.Phone}}
Afstand: {{advisor.DistanceKM}} kilometer
Partnerkantoor