AnsvarIdéa en Turien & Co. bundelen de krachten
Introductie
Als organisaties werkten wij (Turien & Co. en Ansvar) al nauw samen. Daarom hebben we besloten onze krachten verder te bundelen. Hoewel we op sommige vlakken nog apart opereren, neemt Turien een prominentere rol op zich. Dankzij het toekomstbestendige administratiesysteem beheert en voert Turien voortaan (in volmacht) de verzekeringsportefeuille en administratie van Ansvar uit.
Uitbreiding van de samenwerking geslaagd
De verzekeringsportefeuille van AnsvarIdéa is per 19 mei 2025 succesvol overgegaan naar de systemen van Turien & Co. Vanaf nu verzorgt Turien & Co., in volmacht, het beheer en de administratie van de Ansvar-portefeuille. Een belangrijke mijlpaal waar we trots op zijn en die we graag met je delen! Lees in de nieuwsbrief alles terug over de uitbreiding van de samenwerking.
Acceptatieteams Ansvar en Turien & Co. blijven gescheiden
Goed om te weten: Ansvar en Turien & Co. behouden ieder hun eigen acceptatieteams. Heb je vragen over de Ansvar producten? Neem contact op met het acceptatieam van Ansvar. Zij staan voor je klaar met alle informatie over Ansvar verzekeringen.
Heb je vragen over de Turien & Co. producten? De regioteams van Turien & Co. zijn jouw vaste aanspreekpunt voor alles rondom de Turien-verzekeringen. Ze denken graag met je mee!
Schade en financiële vragen?
Vanaf 19 mei worden deze zaken centraal opgepakt door Turien & Co. Op het gebied van schade en financiën zijn Ansvar en Turien namelijk samengevoegd. Voor al je schade- en financiële vragen kun je dus direct terecht Bekijk de actuele contactgegevens op de website van Turien
Informeren klanten
Het is belangrijk om naast onze adviseurs ook onze gezamenlijke klanten van deze wijziging op de hoogte te brengen. Wij hebben hen op de hoogte gebracht door middel van een brief. We hebben hier onderscheid gemaakt op basis van incassowijze.
Bekijk hier een voorbeeld van de brieven:
Aanpassing ADN berichten
Wijziging softwarepakket noodzakelijk
Op dit moment heb je om de ADN-berichten correct te ontvangen de maatschappijcode (POR-code) van Ansvar (A121) ingericht. Deze POR-code dient gewijzigd te worden naar de POR-code van Turien & Co. (T741). Deze wijziging is waarschijnlijk relatief eenvoudig door te voeren in de instellingen van je systeempakket. Je kan hiervoor natuurlijk advies vragen bij de helpdesk van jouw systeemhuis.
Belangrijk: wijziging doorvoeren vanaf 19 mei 2025
Het moment waarop je deze wijziging doorvoert is wel erg belangrijk. Vanaf 19 mei 2025 kun je namelijk ADN berichten met de POR-code van Turien & Co. ontvangen. Voorwaardelijk is wel dat je op het moment van het wijzigen van de POR-code alle ontvangen ADN berichten van Ansvar (aangeleverd met POR code A121) hebt verwerkt. Lees hier de volledige nieuwsbrief hierover.
Mijn Turien en meerdere agentschappen
Had je voor de overgang al een aanstelling bij Turien & Co. en Ansvar? Dan zie je bij het inloggen meerdere agentschapskeuzes. Zo herken je ze:
- Ansvar agentschap (groene kleur). Hier vind je de klanten en verzekeringen die je vóór de overgang op 14 mei bij Ansvar hebt ondergebracht.
- Turien agentschap (rode kleur). Hier staan de verzekeringen die je bij Turien & Co. hebt ondergebracht.
📌Goed om te weten (Tip):
- Vanuit beide agentschappen kun je vanaf nu alle verzekeringen afsluiten, of het nu om Ansvar- of Turien producten gaat.
- Wil je iets wijzigen of toevoegen aan een bestaand pakket? Gebruik dan het agentschap waarin dat pakket oorspronkelijk is afgesloten.
Kijk het webinar terug
Op 15 april hebben wij een webinar uitgezonden waarin we ingaan op de overgang van Ansvar naar de systemen van Turien & Co. In ongeveer een half uur word je bijgepraat door enkele van onze collega's die nauw betrokken zijn bij deze operatie.
Bekijk het webinar hier: https://vimeo.com/1075776801/67b981400e
Nieuwsbrieven
- Aankondiging uitbreiding samenwerking 1 januari 2024
- Ansvar en Turien & Co. breiden samenwerking verder uit - 10 maart 2025
- Verzending klantbrief over overvoer en opt-out mogelijkheid incassomachtiging - 27 maart 2025
- Update uitbreiding samenwerking - 28 april 2025
- Reminder sluiting Ansvar Broker Connect en beperkte dienstverlening - 7 mei 2025
- Wijziging noodzakelijk voor ontvangen ADN berichten - 9 mei 2025
- AnsvarIdéa en Turien & Co. samen sterker de toekomst in! 19 mei 2025
- Belangrijke wijzigingen & nieuwe contactgegevens - 26 mei 2025
Nieuwsberichten


FAQ Samenvoeging AnsvarIdéa en Turien & Co
- Wie beheert en voert de verzekeringsportefeuille en administratie uit?
De verzekeringsportefeuille en administratie van Ansvar wordt nu door Turien & Co. in volmacht beheerd en uitgevoerd. - Krijgen Ansvar adviseurs een aanstelling bij Turien & Co.?
Ja, adviseurs hebben automatisch een aanstelling bij Turien & Co. gekregen. Ook gelden voortaan de samenwerkingsvoorwaarden van Turien & Co. - Blijft de naam van Ansvar en de verzekeringsproducten bestaan?
Ja, de naam Ansvar en de bijbehorende verzekeringsproducten blijven bestaan. - Welk extranet ga ik gebruiken?
Je maakt nu gebruik van het extranet van Turien & Co.: Mijn Turien. Het Ansvar Broker Connect is definitief gesloten. Zodoende blijven we focus houden op het ontwikkelen van één systeem in plaats van twee.
- Krijg ik ook toegang tot de verzekeringsproducten van Turien & Co.
Jazeker. Je hebt nu ook direct toegang tot de prachtige propositie van Turien & Co. Kijk voor meer informatie op www.turien.nl. - Veranderen de polisnummers van lopende verzekeringen?
Nee, de polisnummers van lopende verzekeringen zijn hetzelfde gebleven. Nieuwe polissen gebruiken de polisnummeropbouw van Turien & Co. - Blijft de propositie voor de duurzame consument bestaan?
Ja, de propositie voor de duurzame consument blijft bestaan en is nu ook voor Turien & Co. adviseurs beschikbaar om af te sluiten via Mijn Turien. Zo is nu ook de propositie van Turien & Co. voor Ansvar adviseurs beschikbaar.
- Kan ik in Mijn Turien net als in Broker connect de polishistorie zien?
Nee de polishistorie is niet meegegaan naar Mijn Turien. Dat wil zeggen dat polisdocumenten niet online in te zien zijn. Alle informatie is uiteraard wel meegegaan naar de administratie van Turien & Co. Deze kan je, indien nodig, bij een van onze collega's opvragen. - Kan ik net als in Broker Connect in Mijn Turien een schademelding doen?
Nee de functionaliteit om een schade te melden biedt Mijn Turien niet. Schademeldingen kunnen worden gedaan door hiervoor beschikbare schadeformulieren die eenvoudig zijn te vinden op www.ansvar.nl/voorwaarden-documenten. - Kan ik in Mijn Turien een verzekering aan een bestaand pakket toevoegen?
Alle verzekeringen/pakketten zijn op te zoeken in Mijn Turien. We hadden gecommuniceerd dat nieuwe verzekeringen in Mijn Turien aan een bestaand pakket toegevoegd kunnen worden. Helaas is dat nu nog niet mogelijk. We werken er hard aan om dit zo snel mogelijk voor elkaar te krijgen. We houden jullie uiteraard op de hoogte van de vorderingen. Als een verzekering aan een pakket toegevoegd moet worden is het goed om dit door te geven aan een van onze acceptatie afdelingen. Bekijk de actuele contactgegevens op de website van Turien.
- Veranderen de contactgegevens of contactpersonen van Ansvar?
Deels, de vertrouwde contactgegevens en contactpersonen blijven van de acceptatieafdeling blijven hetzelfde. De schadeafdeling en financiële afdeling zullen voortaan de contactgegevens van Turien & Co. gaan gebruiken. Bekijk de actuele contactgegevens op de website van Turien.
- Wie verzorgt de klantcommunicatie?
Turien & Co. gaat voortaan alle klantcommunicatie, waaronder ook financiële en schadeafwikkeling, voor haar rekening nemen. De Ansvar polis blijft wel herkenbaar met een Ansvar lay-out. Digitale post wordt via Postex verstuurd, zoals je dat al gewend was. - Hoe worden documenten voor adviseurs beschikbaar gesteld?
Documenten die bestemd zijn voor adviseurs worden niet meer via de mail, maar via Postex aangeboden. Goed om te weten dat de meeste van deze documenten ook via Aplaza kunnen worden aangeleverd. Heb je nog geen inloggegevens voor Postex? Dan ontvang je deze op het moment dat er post voor je klaar staat.
- Waarom krijg ik bij een wijziging niet het hele polisoverzicht?
Bij een wijziging op een bestaand pakket krijg je alleen de polisoutput van de gewijzigde verzekering.
Heb je vragen? Neem contact op met je accountmanager.
Misschien heb je nu al een aantal vragen? Dan staan onze commerciële afdelingen en accountmanagers natuurlijk klaar om de vragen te beantwoorden

AnsvarIdéa werkt uitsluitend met assurantieadviseurs. Indien u deze nog niet heeft, dan kunt u hieronder een adviseur bij u in de regio zoeken.